Att cykla efter ett träningsprogram

En kommentar
Nu äntligen har jag fått tummen ur och tagit tag i att cykla på (med?) trainern. Källaren har blivit mitt lilla träningskrypin, förutom då vi har gäster då det istället får vara gästrum. Men sagt och gjort, jag var peppad, oerhört peppad när jag drog på mig mina sprillans nya cykelbrallor och klev på cykeln.

Ja förutom att jag ville få ut ett träningspass av det hela så tänkte jag mig även lite skön egentid med lite serier på datorn. Ja inte för att jag tänkt mig se på många avsnitt i sträck, nej jag var realistisk och tänkte ja kanske ett halvt, kanske ett helt avsnitt om det kändes bra. Jag fick verkligen kriga och övertala mig själv att fortsätta cykla ungefär var 30:e sekund för så mycket tog det emot.

Så ja, jag startade med blygsamma 20 minuter.... Men ne jag ska inte deppa för det. Jag ska hitta ett bra träningsprogram och bli bättre. punkt slut. Nu var det både benen och andningen som tog stryk, mest benen. Och ja, jag ha verkligen bara mig själv att skylla på.

Så bättring och nya tag. Lite analysering och lite sökande efter ett bra träningsprogram för en cykelamatör så ska det nog bli bra det här.
 
1 Marie:

skriven

Hej!
Såg nu att du hade kommenterat på min blogg för ett tag sen, måste ha haft något knas med kommentarer för jag brukar få mail när det kommer en ny kommentar. Vad kul att du varit inne och kikat på min blogg! Kul att du har varit hästtjej, det har jag också (och ett gäng andra triathleter jag känner) - det är nog en bra grund :-)